Thursday 26 May 2011

AKU... TERKENA LAGI...

26 - 05 - 2011..(saje aku tulis tarikh ni sebab entry kali ni ade kena mengena dengan tarikh.. So be alert n read carefully aa..)

Lama tak tulis entry baru... Biase la blogger cap ayam macam aku ni ape ape hal.. Tapi ramai jugak kawan2 yang suruh masukkan lagi entry baru.. Makne nye ade jugak la yang sudi bukak blog cap ayam aku nii.. Thanks yaw kerana support.. Tu baru sikit je tu.. (kalu ramai kang dah boleh dikategorikan - PEMINAT) pulak.. hohohohoho.....

Waktu sekarang pukol 0215 hrs.. Aku baru balik dari minum kat kedai mamak 24 jam kat tempat aku ni.. Lepak minum sorang2 je.. Tak boleh tido sebab tadi aku dah terlelap kejap.. Terbangun pon pasal panas sangat rasenye.. Berpeluh2 aku tido tadi.. So klua la kejap mencarik air..

Sampai kedai aku tengok orang pon tak ramai.. Aku order teh o paneh gelas kecik.. Amek meja depan tv tengok astro channel binatang2.. Ni salah satu trademark kedai mamak ni.. Asal masuk tengah malam/awal pagi je mula la dia pasang channel binatang2 nii.. Kadang2 ikan keli resakse laa, ikan pari sungai resakse laa, singa africa laa, ghimau bintang laa hape laa.. Macam2 laa..

Tapi kalu dah tak ramai orang mula la dia pasang channel music video bangsa dia yang dok terkinja kinja macam orang bodoh tu.. Pastu dok tergelek gelek konon2 nak bagi orang stim.. Tapi aku kalu nengok music video diorang ni bukan jadi stim.. Jadi nak mengamuk pon ade.. Serabut kepala hotak aku mendengar pesen lagu diorang nii.. Penah jugak la aku sound direct mase tu petang2 hari dia pasang music video gelek2 terkinja2 tu.. Aku pedulik hape w'pon mase tu ade suku sakat bangsa dia (orang tempatan-Malaysia laa..).. Setakat perenggan ni korang paham tak..??? Kalu tak paham takpe.. Tu makne nye korang tak sampai tahap untuk memahami sindiran kategori sosio-budaya.. Hahahahahaha..

Tadi aku tengok cite pasal seko ghimau bintang yang anaknye kena makan dengan ulo (ular) sawe.. Kesian gak kat ghimau bintang tu sebab anak dia kena baham dengan si sawe tu.. Dia buru si sawe tu sampai sawe tu nyorok kat celah batu.. Sawe tu agaknye dah tak boleh blah sebab dah kenyang pon muntahkan balik anak si ghimau bintang tuu.. Si mak ghimau bintang tu pon cam sedih je tengok bangkai anak dia.. Dia pon jilat2 bangkai anak dia dan gigit (gonggong) bawak blah dari situ.. Tak lama pastu si ghimau bintang pon panjat la port dia kat atas pokok sambil layan Midnight Blues (lagu Wings..) Sok pepagi ade la seko menatang lalu kat bawah port dia.. aku nengok cam rusa (spesis2 cenggitu la..nama saintifik tak dengar pulak tadi..) pastu terus dia terkam menatang cam rusa tu dari atas pokok.. Dapat ngap kat leher tu kire kompom kenyang la si ghimau bintang tuu..

Time si ghimau bintang tu terkam si rusa tu aku pulak yang rase lapo.. aku jalan gi kat tepi kaunter bayar n amek roti krim yang ade kat situ.. Aku nengok cam ade roti packing pattern oldskool (roti wilayah ke roti wawasan aku tak berapa ingat).. Roti ni dah wujud dari zaman aku sekolah rendah lagi.. Tak tau la kalu kat negeri lain ade jual ke tak roti packing pesen cenggitu.. Dulu hargo dio muroh jahh.. Sekarang dah 60sen..

Balik kat meja aku, bukak packing roti n takde perasaan segan aku cubit sikit2 roti tu then cicah dengan air teh o paneh yang dah tinggal setengah gelas tuu.. Rase roti tu still sama cam dulu cuma krim pandan kat dalam tu cam dah makin sikit aje (biase la taktik jual barang harga mahal..tapi krim ciput je..alasannya sekarang harga sume dah mahal.. APA PON TAK BOLEHHH)

Roti dah tinggal setengah tapi hati aku rase semacam.. Bukan pasal makan tak baca doa makan tapi entah laa.. Hati aku suruh berenti makan time tu jugak.. Aku pon letak roti tu kat atas plastik packing dia then teros aku perasan tarikh luput (expired date dia..) dah lebih dua (2) HARIII!!!

EXPIRED DATE : 24 05 11 (KLIK UTK BESAUKAN GAMBO..)



Aku dah mula rase menyesal.. Bukan menyesal sebab makan roti tu (aku penah makan benda2 cenggini pada masa2 tertentu.. Background aku pon dah dilatih utk hadap je benda2 ni.. tapi mase pakai uniform aje.. bukan masa jadi civilian cam mlm nii..) Aku menyesal sebab aku takde selaras M-16 untuk aku tembak tubi tubi je kat Ke***G kedai makan ni..

Aku marah bukan pasal ape.. Kalu setakat roti expired ni rasenye (Insya-Allah) perut aku boleh adapt.. Tapi kalu kena kat orang lain yang perut diorang sensitif camane??? Kalu kena kat Lawyer camane??? Tak ke haru dibuatnye bile ade kes saman menyaman nii.. (biase nye keturunan toncet2 n suku sakat pekerja kedai makan ni jugak yang ramai jadi lawyer..) Dah la diorang tu pakar putar alam.. Memang bungkus la kedai ni jawabnye.. Mane aku nak lepak kalu kedai ni bungkus..

Mase tu aku cam terdengar (terngiang2..) lagu Kill 'Em All (Metallica) tapi aku buat2 cool aje.. Aku sound sedas dua pastu cakap kat diorang APA PON TAK BOLEHHH!!! buat megi goreng pon taK sedap!!! roti pon EXPIRED!!! APA PON TAK BOLEH LA KORANG NII..

   
NI AKU LETAK 1 LAGI PIC.. NAK LETAK BANYAK2 TAK BOLEH COZ HP AKU BOLEH AMEK 2 GAMBAR JE DALAM SATU MASA.. HP CAP AYAM LA KATAKANNN...

Daripada aku dok layan panas baran aku lagi baik aku blah aje.. Balik n tulis entry baru lagi best.. Tapi ni bukan kali pertama aku terkena.. Nanti entry akan datang akan ku cerita-in kisah aku nak mengAMUK kat kedai tuu.. Cerita pasal megi goreng yang entah hape2.. Banyak lagi laa.. Pendek kate diorang ni sebenarnye APA PON TAK BOLEHHH... Tu pon kalu ade yang nak baca la.. Kalu takde yang nak baca aku delete je blog cap ayam aku nii..

Ramai jugak yang bertanya (secara lisan..) tentang kehidupan aku sebagai ORANG LEPAS PANTAI (korang mesti tak berapa nak paham ape maknenye kan...???) hahahahaha.. Nanti akan ku cerita-in camane hidup kat LEPAS PANTAI ni.. Tu pon kalu ade yang sudi menatapnya laa..

AKU BERKATA - korang jangan la baca setakat baca aje.. Ce tinggalkan komen2 ke.. kritikan2 ke kalu ade bahase yang aku pakai ni menyinggung sosio-budaya korang ke.. Kalu takde komen yang membina kang korang kata aku syok sendiri pulak.. Hahahahaha.....

2 comments:

  1. hahahaha, suka dgn istilah 'orang lepas pantai' tu. 'offshore' kan hehehe ...

    ReplyDelete
  2. yaa.. wak jan memang terer.. banyak pengalaman dalam hidup.. memang susah nak "cong" orang mcm wak jan ni.. tp ari tu terkena jugak dgn siluman keris tu kan.. hahahahahaa

    ReplyDelete